پا به عرصه گذاشتن الناز شاکردوست در سینما
شایعات فراوانی مبنی بر اینکه به خاطر پول به سینما آمده در مورد او بود،اما او با بازی های خوب همه شایعات را بی پایه و اساس کرد
برای الناز شاکر دوست سینما یا تئاتر اصلا تفاوتی ندارد و علاقه شدید او به
بازیگری باعث شد تنها به ایفای نقش های ماندگار هر دو حطیه فکر کند
تفاوت بازی او در دو فیلم “گل یخ” و “مجردها” نشان از توانایی های او
دارد؛همچنین مجردها،عروس فراری،چند می گیری گریه کنی،قتل آنلاین از جمله
تجربه های او در سینما است
شاکردوست در “بی وفا” اولین ساخته منتقد سینما “اصغر نعیمی” بهترین بازی کارنامه سینمایی اش را به نمایش گذاشت
شاکردوست علاقه فراوانی به ورزش دارد ،رشته تخصصی اش تنیس است و در ورزش
اسکی هم تبحر دارد و به شنا هم علاقه مند است.الناز شاکر دوست با این وجود
که کم و بیش به یک ستاره تبدیل شده است از حضور در کارهای نو تجربی و
متفاوت هراسی ندارد
او در فیلم های کوتاه زیادی از جمله “خط ممتد” به کارگردانی مانی تارخ و
“شاید هیچ وقت برنگشتن” به کارگردانی علی عطار بازی کرده است
میلاد صدرعاملی از صدای شاکر دوست برای فیلم مستند داستانی “پیاده روهای
واراژدین” استفاده کرده است که در این کار صدای آتیلا پسیانی همراه صدای
اوست
تجربه های شاکردوست در حیطه تئاتر محدود به بازی در پایان نامه های
دانشجویی در سال ۱۳۸۱است و در آثاری چون “پدر” نوشته آگوست استریندبرگ و
“دشمن مردم” نوشته هنریک ایبس بازی کرده است
قرار بود در نمایش” دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد” به کارگرانی
هادی مرزبان حضور داشته باشد ،اما بعد از تغییر نمایشنامه از این گروه جدا
شد
ازما بهترون به کارگردانی مهرداد فرید در سال ۱۳۸۷
کیش به کارگردانی جمشید حیدری در سال ۱۳۸۷
کارناوال مرگ به کارگردانی حبیب الله کاسه ساز در سال ۱۳۸۷
دو خواهر به کارگردانی محمد بانکی در سال ۱۳۸۷
دل خون به کارگردانی محمدرضا رحمانی
حرکت اول به کارگردانی فرهاد نجفی
پوسته به کارگردانی مصطفی آل احمد در سال ۱۳۸۷
فاصله به کارگردانی کامران قدکچیان،
چراغ قرمز به کارگردانی علی غفاری
ناسپاس به کارگردانی حسن هدایت
شرط اول به کارگردانی مسعود اطیابی
سلام بر عشق به کارگردانی اصغر نعیمی
نقطه بی بازگشت به کارگردانی سیروس رنجبر در سال ۱۳۸۸
اینجا به کارگردانی محمدرضا خاکی در سال ۱۳۸۹